składki na ubezpieczenie emerytalne AHV i BVG

Tutaj rozmawiamy o pieniądzach, bankach, podatkach, pracy, pozwoleniach - czyli Szwajcaria biurokratyczno-administracyjna.
Regulamin forum
Za wykorzystanie przez osoby trzecie danych kontaktowych, takich jak adresy pocztowe, numery telefonu i faksu oraz adresy e-mailowe podane przez użytkownika na tej stronie, odpowiada użytkownik je podający
Awatar użytkownika
niebieska1906
Przygodny Gość
Przygodny Gość
Gadu: 0

składki na ubezpieczenie emerytalne AHV i BVG

Post autor: niebieska1906 » 25 sty 2018, 21:48

W informatorze Ambasady Polskiej dla polaków pracujacych w Szwajcarii znalazłam informacje, że na I filar AHV składka powinna być w wysokości 10,1% odprowadzana w równych częściach przez pracodawcę i pracownika a na II filar BVG w zależności od wieku od 7% do !8% też w równych częściach połowę pracodawca połowę pracownik . Pracuję od dwóch lat w Szwajcarii i mój pracodawca płaci ale nie takie procenty jak wyżej napisałam i nic nie wspomniał o moim 50% udziale. Mam już swoje lata i zależy mi na emeryturze , proszę o pomoc w temacie jak powinno to wyglądać naprawdę i jak sprawdzić konto AHV .

Awatar użytkownika
wojtek/rheinfelden
Domownik
Domownik
Gadu: 7316141

Re: składki na ubezpieczenie emerytalne AHV i BVG

Post autor: wojtek/rheinfelden » 25 sty 2018, 23:44

niebieska1906 pisze:
25 sty 2018, 21:48
jak powinno to wyglądać naprawdę i jak sprawdzić konto AHV .
Witaj, pieniążki na składki etc odprowadzone od Ciebie przez pracodawce idą miedzy innymi do Ausgleichskasse..
Znajdz swoją i wyślij formularz proszący o darmowy wyciąg

https://www.ahv-iv.ch/de/Merkbl%C3%A4tt ... ug/Schweiz

A składki BVG wiesz dokładnie jakie odprowadziłeś z listu od pensionskasse z zawartym w nim Vorsorgeausweis, raz na rok powinni go wysłać a jak nie to go zamów w twojej pensionskasse.
People for Process Automation

Awatar użytkownika
niebieska1906
Przygodny Gość
Przygodny Gość

Post autor: niebieska1906 » 26 sty 2018, 21:27