Wypłata BVG

Tutaj rozmawiamy o pieniądzach, bankach, podatkach, pracy, pozwoleniach - czyli Szwajcaria biurokratyczno-administracyjna.
Regulamin forum
Za wykorzystanie przez osoby trzecie danych kontaktowych, takich jak adresy pocztowe, numery telefonu i faksu oraz adresy e-mailowe podane przez użytkownika na tej stronie, odpowiada użytkownik je podający
misiek79
Przygodny Gość
Przygodny Gość
Gadu: 0

Wypłata BVG

Post autor: misiek79 » 24 sty 2016, 11:59

Witam wszystkich na tym forum :D

Długo przeszukiwałem jego zawartość w poszukiwaniu konkretnych informacji na temat możliwości wypłaty środków z BVG,ale nie znalazłem interesującego mnie wątku,dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy :roll:

Pracuję w Szwajcarii od 2,5 roku stale na umowę o pracę na czas nieokreślony. Z pensji mam potrącane Quellensteuer, AHV, BVG, ALV, NBUV, KTG i Berufsbeitrag.

Chodzi o to,że mam w Polsce na własność dom, w którym rozpocząłem remont ale w tym tempie zajmie mi to jeszcze ze dwa lata,więc zainteresowałem się możliwością wypłaty choćby jakiejś części z BVG celem przyśpieszenia tego.

Znalazłem stronę
http://www.auswanderung.ch/index.cfm?na ... NewsID=130
i na podany tam adres mailowy wysłałem zapytanie odnośnie tej sytuacji.
Otrzymałem po dwóch dniach krótką odpowiedź,że taka wypłata jest możliwa (nie podano mi więcej szczegółów), z zapytaniem czy zamierzam i kiedy zamierzam wyprowadzić się stąd?

W odpowiedzi zaznaczyłem,że: Tak,zamierzam wrócić kiedyś do Polski,ale termin nie jest mi jeszcze znany. I gdzie mam udać się by rozpocząć procedurę uzyskania tych środków.
Minął miesiąc a ja nie mam już żadnej odpowiedzi.

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma wiedzę gdzie miałbym się udać by tę procedurę ruszyć z miejsca?
Ktoś powie: Zapytaj szefa...
Właśnie tego chcę uniknąć,bo im mniej w firmie o mojej prywatności będą wiedzieć tym będą zdrowsi :D

Z góry dziękuję za wszelkie pomocne sugestie.

Pozdrawiam
Arek Miś

Awatar użytkownika
wojtek/rheinfelden
Domownik
Domownik
Gadu: 7316141