Problem z laptopem - niestartujący Windows

Wszystko co jest związane z komputerami i techniką.
Regulamin forum
Za wykorzystanie przez osoby trzecie danych kontaktowych, takich jak adresy pocztowe, numery telefonu i faksu oraz adresy e-mailowe podane przez użytkownika na tej stronie, odpowiada użytkownik je podający
Awatar użytkownika
Modulo
Domownik
Domownik
Posty: 350
Rejestracja: 20 mar 2013, 14:52
Gadu: 0
Lokalizacja: Glattbrugg ZH

Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: Modulo » 30 sty 2015, 10:33

Pytanie dla forumowych speców, ale niestety bardziej skomplikowane niż zakurzony wentylator.
Laptop HP z Windows 7 (nie mój, ale dostałem na przechowanie) uruchamia się w nieskończoność - komunikat mówi, że nieudana aktualizacja zablokowała możliwość uruchamiania. Da się go uruchomić z trybie niby-awaryjnym, gdzie dostępna jest m.in. konsola, ale już na ekranie w trybie graficznym. Nie ma punktów ostatniej działającej konfiguracji. Widać dysk np. X. Chkdsk wykrywa niedostępne sektory, ale w pewnym momencie bardzo zwalnia i może chodzić nawet 2 dni. Nie wiem, czy błąd jest sprzętowy, czy programowy. Da się coś z tym zrobić? Pomysły mi się skończyły.
Jeśli nie, to czy znacie jakieś punkty naprawy oprócz jednego z forumowiczów, który się ogłosił w zeszłym roku? Pewnie lepiej byłoby podjechać gdzieś do Niemiec.

Awatar użytkownika
godzilla
Swojak
Swojak
Posty: 24976
Rejestracja: 23 sie 2005, 11:52
Gadu: 0
Lokalizacja: AG

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: godzilla » 30 sty 2015, 10:41

wymontuj dysk, sprawdz go na bledy na innym kompie i bedziesz wiedzial wiecej...

Awatar użytkownika
Maly_Mis_Koala
Rezydent
Rezydent
Posty: 2369
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:22
Gadu: 0
Lokalizacja: Zurich

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: Maly_Mis_Koala » 30 sty 2015, 11:01

godzilla pisze:wymontuj dysk, sprawdz go na bledy na innym kompie i bedziesz wiedzial wiecej...
Dobra porada, ale wydaje mi sie ze jak chkdsk zdycha, to dysk nadaje sie tylko do wymiany.
Koszt diagnozy bedzie wiekszy niz kosz nowego dysku, jakis 128GB ssd za 130CHF powinien w laptopa tchnac nowe zycie :)
Tu byl podpis.

Awatar użytkownika
godzilla
Swojak
Swojak
Posty: 24976
Rejestracja: 23 sie 2005, 11:52
Gadu: 0
Lokalizacja: AG

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: godzilla » 30 sty 2015, 11:40

Maly_Mis_Koala pisze:
godzilla pisze:wymontuj dysk, sprawdz go na bledy na innym kompie i bedziesz wiedzial wiecej...
Dobra porada, ale wydaje mi sie ze jak chkdsk zdycha, to dysk nadaje sie tylko do wymiany.
Koszt diagnozy bedzie wiekszy niz kosz nowego dysku, jakis 128GB ssd za 130CHF powinien w laptopa tchnac nowe zycie :)
juz ponizej stowki kosztuje dysk 256 giga...
np. w digitec.ch
CHF 99.90

Crucial M550 (256GB, mSATA)

a tu (jak dla mnie) podstawowe dane:


czytanie: 550MB/s
zapisywanie: 500MB/s
wysokosc 4mm (powinien sie zmiescic w kazdym laptopie)

Awatar użytkownika
Maly_Mis_Koala
Rezydent
Rezydent
Posty: 2369
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:22
Gadu: 0
Lokalizacja: Zurich

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: Maly_Mis_Koala » 30 sty 2015, 11:57

no wlasnie.
a takowa predkosc zmiecie kazdy tradycyjny hdd z powierzchni ziemi.
Tu byl podpis.

Marcin.osw
Domownik
Domownik
Posty: 159
Rejestracja: 30 lip 2014, 09:39
Gadu: 0
Lokalizacja: Olten-SO

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: Marcin.osw » 01 lut 2015, 21:34

Dyskusja poszła w kierunku dysków. Ja potwierdzam tylko krótko, Rok temu wrzuciłem SSD samsunga 840 PRO (840 od prędkości). Wtedy to był jeden z najszybszych. Technika poszła do przodu wiec dajcie sobie spokój z prędkościami odczytu rzędu 500. Używany dysk 256giga na Allegro kosztował mnie 560zł, nowe chodziły za ponad 800zł wtedy. No ale nie wiemy czy padł dysk.
Ja bym zainstalował system na nowo. Najlepiej z formatowaniem partycji, a jeżeli wszystko co ważne, ktoś nieroztropnie trzyma na C, to chociaż bez formatu spróbować. No i z mojego skromnego doświadczenia, HP nie polecam.
Dysk ewentualnie można sprawdzić wrzucając go w obudowę dysku zewnętrznego podpinanego na USB. Ale windowsa i tak będzie trzeba zainstalować, wiec lepiej zacząć od tego.
A jeżeli już będzie trzeba to zamiast dać komuś zarobić, polecam zakup dobrego SSD i oryginalnego systemu. Za dysk w serwisie i tak zawołają, a usługa pewnie wyjdzie więcej niż płytka z Win.. Ja kiedyś za siódemkę zapłaciłem 110 euro.

Awatar użytkownika
godzilla
Swojak
Swojak
Posty: 24976
Rejestracja: 23 sie 2005, 11:52
Gadu: 0
Lokalizacja: AG

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: godzilla » 01 lut 2015, 22:01

Marcin.osw pisze:Dyskusja poszła w kierunku dysków. Ja potwierdzam tylko krótko, Rok temu wrzuciłem SSD samsunga 840 PRO (tez niby "dysk") (840 od prędkości). Wtedy to był jeden z najszybszych. Technika poszła do przodu wiec dajcie sobie spokój z prędkościami odczytu rzędu 500. Używany dysk 256giga na Allegro kosztował mnie 560zł, nowe chodziły za ponad 800zł wtedy. No ale nie wiemy czy padł dysk.
Ja bym zainstalował system na nowo. Najlepiej z formatowaniem partycji, a jeżeli wszystko co ważne, ktoś nieroztropnie trzyma na C, to chociaż bez formatu spróbować. No i z mojego skromnego doświadczenia, HP nie polecam.
Dysk ewentualnie można sprawdzić wrzucając go w obudowę dysku zewnętrznego podpinanego na USB. Ale windowsa i tak będzie trzeba zainstalować, wiec lepiej zacząć od tego.
A jeżeli już będzie trzeba to zamiast dać komuś zarobić, polecam zakup dobrego SSD i oryginalnego systemu. Za dysk w serwisie i tak zawołają, a usługa pewnie wyjdzie więcej niż płytka z Win.. Ja kiedyś za siódemkę zapłaciłem 110 euro.
zdaje sie ze dyskusja w dalszym ciagu oscyluje wokol dyskow...
jak sprawdzi dysk na innym kompie to bedzie wiedzial czy to dysk czy nie dysk nawala...
sa programy do diagnostyki dyskow, np. darmowy CrystalDiskInfo, ktory pokaze czy dysk jest juz do wymiany czy jeszcze nie...
i czy warto kupowac na Allegro mieszkajac w Szwajcarii....?

Marcin.osw
Domownik
Domownik
Posty: 159
Rejestracja: 30 lip 2014, 09:39
Gadu: 0
Lokalizacja: Olten-SO

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: Marcin.osw » 01 lut 2015, 23:11

Ja moje ssd kupiłem jak wiedziałem że za tydzień czy dwa będę w Polsce. Temat ciągnę w razie gdyby okazało się że wymiana będzie konieczna.
A póki co proponuję system postawić na nowo. Bez kosztów. Może wystarczy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
godzilla
Swojak
Swojak
Posty: 24976
Rejestracja: 23 sie 2005, 11:52
Gadu: 0
Lokalizacja: AG

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: godzilla » 01 lut 2015, 23:37

poki co to ja bym probowal najpierw uratowac wazne pliki...
np. fotki czy filmy lub inne dokumenty... a to daje sie czasem zrobic gdy sie wypnie dysk z kompa i podlaczy go do innego...

potem mozna sie bawic w nowa instalacje...
nie zapominajac aby najpierw posciagac skad sie da sterowniki do sprzetu, ktory jest zamontowany w danej maszynie...

cichy21
Przyjaciel Domu
Przyjaciel Domu
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:45
Gadu: 0
Lokalizacja: Zurich

Re: Problem z laptopem - niestartujący Windows

Post autor: cichy21 » 03 lut 2015, 20:06

Witam,

Jestem informatykiem z zawodu, pasji i wykonywanej pracy i w Polsce i Szwajcarii.
Jesli potrzebna fachowa pomoc to pomoge i z odzyskiem danych i z fachowym sprawdzeniem dysku.
Zajmuje sie szerokim pojeciem IT od 17 lat :)

Po wiecej info prosze napisz kolego na priv, dogadamy sie co z tym zrobic a potrafie z takim dyskiem zrobic wszystko :).

Jesli temat aktualny to prosze o kontakt na priv, drogi nie jestem :)
Można mnie łapać na terenie Zurichu, Dietikonu, okolice Baden.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości